KENTYPE logo Zamówienie Partnerzy Poradnik O firmie Fonty
spacer
 
 
 


Jeśli masz skończone 18 lat to możesz czytać dalej.
Choć nie będziemy tu pisać o alkoholu to występują tu obrazy powiązane z marką Żywiec.

Pierwszy obrazek (powyżej) to zdjęcie profilowe z oficjalnej strony Facebook Grupy Żywiec S.A. Charakterystyczne hasło i jego układ na stronie. Rozpoznawalny krój pisma i wyróżniona litera „Ż”. Wszyscy wiedzą o kogo chodzi.

Ale jak zwykle chodzi o szczegóły.

Poniżej kadr ze spotu reklamowego. Ten sam przekaz, te same hasło.

Żywiec spot reklamowy

Ciekawe czy adresaci obu reklam zwrócą uwagę na różnicę w literze „ę”?
A może graficy agencji reklamowych obsługujących zlecenie - albo Zarząd firmy?

Czy dla kogokolwiek ma to jakieś znaczenie? Jak widać - chyba nie...
W reklamach marki Żywiec obie wersje przeplatają się swobodnie.

Żywiec Liczy się smak

Poniżej widzimy logotyp „Męskie granie” wykorzystujący akcenty z wersji „grubej” ale hasło - już z wersji „cienkiej”.

Żywiec Męskie Granie

Teraz coś do porównania. Reklama prasowa (Newsweek 3/2016).
Wiersze górne - oryginalny skład występujący w reklamie.
Wiersze poniżej - nasze porównanie.

Żywiec reklama Newsweek

Skąd te różnice?
Dawno, dawno temu... zanim jeszcze producenci fontów zaczęli poważnie myśleć o klientach „z obszaru strony kodowej CE” przygotowaliśmy polską wersję fontu Abadi MT Condensed Extra Bold dla agencji reklamowej wprowadzającej nowy branding marki Żywiec. Po paru latach font ten doczekał się wersji zawierającej wszystkie znaki CE. Znaki te zostały przygotowane przez producenta fontu i można je napotkać w wersji ogólnie dostępnej. Jak widać brandbook Żywca nie porusza tej kwestii i stąd niebezpieczeństwo użycia dwóch różnych wersji. A różnic między tymi fontami jest więcej...