Fima FontBureau została założona w 1989 roku jako odpowiedź na pojawiające się na rynku zapotrzebowanie wydawców czasopism komputerowych oraz wydawców gazet poszukujących unikalnych projektów typograficznych.
Pierwszymi klientami zamawiającymi opracowanie typograficzne w FontBureau był The New York Times, Newsweek i Smart. W ten sposób, w ciągu ostatnich 10 lat powstało 500 projektów dla ponad 100 różnych publikacji. Parę z tych nowotworzonych fontów pozostało wyłączną własnością firm, które zleciły ich wykonanie, lecz większość zasiliła ogólnodostępne zbiory biblioteki FontBureau.
Gdy stworzono bibliotekę FontBureau, zawierała ona 13 krojów pism i i korzystała z kanału dystrybucyjnago fimy FontShop International.
Obecnie kroje pism z biblioteki FontBureau oferowane są bezpośrednio użytkownikom końcowym oraz poprzez wyselekcjonowanych dystrybutorów (m.in. FontShop, FontHaus, Fontworks UK, Agfa, Precision Type, Phil's Fonts oraz Atomic Type). Teraz kroje pism z biblioteki FontBureau dostępne są także w Polsce w KENTYPE.
Pod koniec 1997 roku FontBureau wydało drugą edycję katalogu, uaktualnienie do pierwotnego wydania z 1995.
W zakresie działania FontBureau ma także przygotowywanie krojów pism w systemie OEM (Original Equipment Manufacturer). Polega on na współpracy FontBureau z wytwórcami sprzętu i oprogramowania w zakresie dołączania fontów do produktów firm trzecich.
Klientami FontBureau programu OEM byłi między innymi Apple (dla systemu 7 i 8), wysoko specializowane fonty dla Prodigy Online, dział aplikacji Microsoft'u, fonty ekranowe dla @Home Network oraz różnego rodzaju zaawansowane rozwiązania firmy Adobe dla drukarek.
W dalszym ciągu FontBureau pracuje nad rozwojem formatów TrueType™, OpenType™ oraz fontów do zastosowań sieci WWW.
Firma FontBureau pozostaje w rękach prywatnych i współpracuje z grupą niezależnych typografów.
Siedzibą firmy The Font Bureau, Inc. jest Boston, Masachussets, USA.
|