KENTYPE logo Zamówienie Partnerzy Poradnik O firmie Fonty
spacer
 
 
 


Wyczekiwany wiek XXI, pomimo szeregu wynalazków, nie zrewolucjonizował podstawowego sposobu przekazywania wiadomości - komunikacji za pomocą tekstu. Przyzwyczajamy się do odbioru telewizji 3D nie wspominając o powszechności telekomunikacji czy coraz mniejszych odtwarzaczach plików mp3. Na tle tych wszystkich nowinek technologicznych tekst drukowany wydaje się anachronizmem - choć pojęcie analfabetyzmu w dalszym ciągu gdzieniegdzie istnieje w swojej pierwotnej formie.

Chiński wynalazek druku, technologicznie ulepszony przez Gutenberga, wciąż stanowi podstawowe źródło przekazywania wiedzy. Dopóki nie powstaną sposoby przekazywania treści przez podświadomość, w dalszym ciągu dzięki literom (ew. znakom) będziemy poznawać świat oraz zapisywać jego historię dla przyszłych pokoleń. Nie ważne czy do zapisu tekstu użyjemy farby drukarskiej i papirusu czy ekranów przenośnych czytników e-book'ów - wciąż będziemy się posługiwać pismem i jego odpowiednią reprezentacją w zależności od stosowanej technologii.

Nasza misja?

Chcemy uczynić świat lepszym... przynajmniej z typograficznego punktu widzenia. Informujemy, uczymy, uświadamiamy, pokazujemy niedociągnięcia, zwracamy uwagę na błędy - zarówno naszym dostawcom jaki i Klientom, często nie przywiązującym należytej uwagi do drobiazgów, niuansów rozwiązań typograficznych - w końcu nie każdy musi się znać na wszystkim. Fakt, że coraz więcej fontów dostarczanych przez zagranicznych projektantów posiada już polskie znaki (najczęściej jako podzbiór strony kodowej Centralnej Europy) nie wpłynęło znacząco na jakość tych znaków.
Rozumiemy, że w delikatnych kwestiach projektowania dużo zależy od konkretnego podejścia, zamysłu artystycznego czy wrażliwości ręki. Staramy się być tolerancyjni, wszak de gustibus...

Jeśli jednak nie możemy wytrzymać i bolą nas oczy, prezentujemy i opisujemy nasze znaleziska - perełki typografii typu zrób to sam na naszym profilu na Twitterze lub w artykułach takich jak Mierność widzę, mierność... czy Najczęstsze błędy polonizacji.