KENTYPE logo Zamówienie Partnerzy Poradnik O firmie Fonty
spacer
 
 
 


 

Fonty webowe i reklama cyfrowa - dobrana para

Świat cyfrowych reklam ulega zmianom. Technologia Flash jest zastępowana przez HTML5. Wzrasta konsumpcja mobilnych obszernych treści. Najważniejsze światowe marki zwiększają zasięg, precyzyjniej kierują reklamy i osiągają wyższy wskaźnik rentowności dzięki dynamicznym i elastycznym reklamom Digital Ads. Poniżej znajduje się pięć powodów, dla których warto wziąć pod uwagę wykorzystanie fontów webowych w strategii reklamowej.

 

1. Fragmentacja mediów

Mimo, że zwielokratnia się liczba różnorodnych internetowych przeglądarek, systemów operacyjnych i urządzeń to jednak właśnie fonty webowe są w stanie zapewnić jednolite wrażenia reklamowe i to niezależnie od wielkości reklamy i jej umiejscowienia. Dzięki utrzymywaniu pożądanego wyglądu na wszystkich wyświetlaczach, poszczególne marki mogą umocnić swoją rozpoznawalność i reputację.

 

2. Schyłek Flash'a

Większość urządzeń mobilnych nigdy nie obsługiwała Flasha. Google wyłączyło obsługę reklam Flash 30 czerwca 2016 r. Safari, Firefox i Chrome automatycznie wstrzymują zawartość Flash. Oznacza to, że reklamy są serwowane ale nie są automatycznie wyświetlane w przeglądarkach.

 

3. Rozkwit reklam HTML5

HTML5 zastępuje Flasha jako standard dla reklam cyfrowych.
Zanik Flasha spowoduje, że 100% reklam multimedialnych
w sieci Google będzie opartych na HTML5.

Twórcy stron www czerpali korzyści z HTML5 i web fontów od lat. Obecnie można będzie odnosić takie same korzyści (dynamiczna zawartość i lepsza responsywność) przy tworzeniu reklam. Dołączy do tego lepszy przepływ danych i polepszenie efektów tworzonych kampanii reklamowych.

 

4. Wysoki wskaźnik rentowności

Jak podaje Interactive Advertising Bureau (IAB)
nowe interaktywne media generują 29,5%
wzrost wartości marki w porównaniu do ich wersji
statycznych.


IAB wykazała również, poniższe wzrosty
na poszczególnych badanych polach: