|
|
Fonty webowe i reklama cyfrowa - dobrana para
Świat cyfrowych reklam ulega zmianom. Technologia Flash jest zastępowana przez HTML5. Wzrasta konsumpcja mobilnych obszernych treści. Najważniejsze światowe marki zwiększają zasięg, precyzyjniej kierują reklamy i osiągają wyższy wskaźnik rentowności dzięki dynamicznym i elastycznym reklamom Digital Ads. Poniżej znajduje się pięć powodów, dla których warto wziąć pod uwagę wykorzystanie fontów webowych w strategii reklamowej.
1. Fragmentacja mediów
Mimo, że zwielokratnia się liczba różnorodnych internetowych przeglądarek, systemów operacyjnych i urządzeń to jednak właśnie fonty webowe są w stanie zapewnić jednolite wrażenia reklamowe i to niezależnie od wielkości reklamy i jej umiejscowienia. Dzięki utrzymywaniu pożądanego wyglądu na wszystkich wyświetlaczach, poszczególne marki mogą umocnić swoją rozpoznawalność i reputację.
2. Schyłek Flash'a
Większość urządzeń mobilnych nigdy nie obsługiwała Flasha. Google wyłączyło obsługę reklam Flash 30 czerwca 2016 r. Safari, Firefox i Chrome automatycznie wstrzymują zawartość Flash. Oznacza to, że reklamy są serwowane ale nie są automatycznie wyświetlane w przeglądarkach.
3. Rozkwit reklam HTML5
HTML5 zastępuje Flasha jako standard dla reklam cyfrowych. Zanik Flasha spowoduje, że 100% reklam multimedialnych w sieci Google będzie opartych na HTML5.
Twórcy stron www czerpali korzyści z HTML5 i web fontów od lat. Obecnie można będzie odnosić takie same korzyści (dynamiczna zawartość i lepsza responsywność) przy tworzeniu reklam. Dołączy do tego lepszy przepływ danych i polepszenie efektów tworzonych kampanii reklamowych.
4. Wysoki wskaźnik rentowności
Jak podaje Interactive Advertising Bureau (IAB) nowe interaktywne media generują 29,5% wzrost wartości marki w porównaniu do ich wersji statycznych.
IAB wykazała również, poniższe wzrosty na poszczególnych badanych polach:
|
|