KENTYPE logo Zamówienie Partnerzy Poradnik O firmie Fonty
spacer
 
 
 


Fakty

Fonty wykorzystywane na stronie http://omega-pharma.pl wyglądają dziwnie znajomo - zobaczmy jak się nazywają:

  • 37-szwajc-webfont.woff
  • 57-szwajc-webfont.woff
  • 67-szwajc-webfont.woff

Nazwa „szwajc” kojarzy się ze Szwajcarią, a tę kiedyś nazywano „Helvetia”. No tak, teraz wszyskto jasne - jedyne co przychodzi na myśl to „Helvetica”.

Teraz spojrzenie na dziwne oznaczenia liczbowe: 37, 57, 67...

Jak pokazuje poniższy fragment katalogu fontów fimy Linotype, rodzina fontów Helvetica Neue posiada klasyfikację odmian zawierającą bardzo podobne oznaczenia:

W takim razie pozostaje jeszcze dokładniejsza analiza plików fontów pobranych ze strony http://omega-pharma.pl oraz tych będących w dostawie firmy Linotype.

Właściwości nazw w obu fontach nazwanych „37”:

A teraz, na deser, nałożone znaki z obydwu fontów:

Czy musimy jeszcze bardziej potwierdzać, że krzywe i punkty kontrolne pasują „punk w punkt”...?

Wnioski

Powyższe dowody świadczą dobitnie, że fonty wykorzystywane na stronie http://omega-pharma.pl mają niejasne pochodzenie... Analiza dowodów pobranych z powyższej strony i zabezpieczonych na potrzeby dalszego postępowania, świadczą o wyraźnym i zamierzonym działaniu na szkodę producenta oryginalnych - komercyjnych fontów firmy Linotype. Firma ta udziela odpłatnych i wznawialnych (abonamentowych) licencji na wykorzystywanie fontów na stronach WEB (w technologii @font-face) wycenianych w zależności od ilości wyświetleń w stosunku miesięcznym.

Wymieniona strona http://omega-pharma.pl/ sygnowana jest linkiem do Agencji Mouton http://www.mouton.pl/

Otrzymaliśmy właśnie wyjaśnienie z Agencji Mouton, która poinformowała nas o zakresie wprowadzanych zmian, które nie obejmowały dostawy fontów na potrzeby wyżej wymienionego serwisu www.
Tak więc kto nie dopilnował, aby materiały oryginalnie użyte do przygotowania strony www firmy Omega Pharma były pozbawione wad prawnych, narażając ją na prawne konsekwencje i straty wizerunkowe? Straty, które mogą być też brane pod uwagę przy kolejnych zleceniach tego wykonawcy oferującego swoim zleceniodawcom „niepewne licencyjnie” elementy tworzonego serwisu www...?
Sprawa jest rozwojowa...

Jedynym wyjściem z tej trudnej sytuacji jest natychmiastowy kontakt z lokalnym przedstawicielem producenta fontów Linotype, firmą KENTYPE i dążenie do polubownego zakończenia sprawy... nim sprawa zyska rozgłos i odpowiedzialność prawna zajdzie dalej...